De wereld aan mijn voeten!

Taiwan (Taipei)

Daar ben ik dan met mijn eerste verslag. Na een lange vlucht met een kleine stop op Bangkok ben ik eindelijk aangekomen in Taipei (Taiwan). Daar loop ik dan met een mega tas op mijn rug door de drukke straten van Taipei, gelukkig kon ik mijn hostel redelijk snel vinden. Kom ik er eindelijk aan is mijn kamer overboekt, maar er was nog wel een prive kamer voor minder vrij.. prima toch! ha ha de kamer heeft een bed en een nachtkastje staan en verder niks zelfs geen ramen. Ben ook blij met mijn lakenzak ( kan je in liggen als het bed niet al te schoon is). maar goed het hostel leven kan beginnen...

Samen met Ling (meisje uit China) naar de shilling night market geweest, wat een gekkenhuis.... overal mensen en eet kraampjes. was wel erg leuk om te lopen, even van Ling haar bonensoep gegeten, maar dat smaakte naar niks. De volgendedag lekker alleen op pad geweest. Met de super moderne metro kan je alles makkelijk bereiken. De Chiang Kai Shek memoriohal was erg indrukwekkend, en dat zo midden is de stad. Daarna de Taipei 101 op, het inmiddels 1 na hoogste gebouw van de wereld, pff zeker hoog en de lift was er met 40 sec. Ja en toen zag ik pas hoe groot Taipei is, overal gebouwen zo ver als ik kon kijken.


Dag 3 lekker even uit de stad geweest met de Maokong Gondola, een soort skibakje wat je hoog de bergen in brengt. Het uitzicht was super mooi en toen ik op een wandelpad liep flitste er zelf een slangetje voorbij..... verder waren er allemaal thee huizen waar ik een heerlijk (dus niet, de thee smaakte naar toilet reiniger) heb gedronken. Na mijn wilde rit door de bergen ben ik naar de Longshan tempel gegaan waar veel mensen wierrook aan het branden waren. Was er erg mooi. Heb me ook kapot gelachen dat er allemaal mannen op stoeltjes naar de tv zitten te kijken, er staan dan 5 tv's met allemaal een andere zender op.

Met handen en voeten een trein kaartje gekocht voor Toroko kloof. Eerst met de trein naar Hualien (helaas niet de high speed trein want die gaat hier niet heen).Na een rit van 2,5 uur aangekomen in Hualien waar ik vervolgens een hop on hop off busje heb genomen naar Toroko. Dit is een lange kloof in de bergen. Onderweg aan de praat geraakt met een Chinees en samen een tocht gelopen van 3 km (in de hitte). maar het was het allemaal waard want wat een uitzicht en mooie watervallen. Op de weg terug was het busje overvol en zaten we op elkaar gepropt, in de tunnel kwamen we stil te staan omdat ze met de weg bezig waren en dan gewoon dood leuk de weg afsluiten. Zaten we dan meer dan 30 min. in een tunnel....pff. Gelukkig wel op tijd terug voor de trein naar Taipei waar ik 3 uur naast een snurkende en boerende man heb gezeten, ha ha


Vandaag vlieg ik naar Australie, heb er mega veel zin in. Denk dat als ik nog langer hier was gebleven ik ook met een mondkapje ging lopen zoals de meeste hier, wel een geinig gezicht wat ze zijn er in alle kleuren en maten.

Dikke kus voor jullie allemaal.... xxx

(meer foto's staan op facebook)

Reacties

Reacties

Jennifer

Wel gaaf hoor! En mooi die foto's! Die thee zal idd wel naar slootwater smaken hahaha ;-) Nou hoop dat Sydney helemaal super zal zijn! dikke kussss

Char

Leuk leuk leuk! Mooie foto's ook. Ben benieuwd hoe Sydney is. Goede reis:)

Jack

Ha tamara nou de overgang naar Australie zal je wel bevallen. Je weet nu een beetje wat het verre oosten is heel heel druk en smookie. Inmiddels ben je volgens mij al aangekomen in Australie en we zien uit naar je leuke verhalen.
jack

amel

zo das ene flitsende start, welkom in het oosten, australie zal wel iets meer alla europa zijn maar dat lees ik graag gr

Ellen en Ronald

Wat een gave foto's Tam! Zo te lezen al heel veel indrukken opgedaan daar in Taiwan(Taipei). Met handen en voeten een treinkaartje gekocht? Dat hadden wij natuurlijk willen zien! hi,hi. Nu op naar Australie Sydney, lekker pootje baden op Bondi Beach? Toch effe wat anders als Kijkduin. Zorg goed voor jezelf! Dikke kus xxx

Melinda

Super leuk verslag tammie, je foto's zijn ook top! Nu op naar Australie :)

Voor iedereen die Tamara wilt volgen in het vliegtuig van Taiwan naar Sydney kan bij deze link kijken...

http://nl.flightaware.com/live/flight/CAL51

Annelies Fremouw

Leuk om je verslag te lezen en de foto's te zien, prettige vlucht en tot het volgende verslag, groetjes uit Heerhugowaard

Tamara Eeckhout

Ola Aussie ;-)

Heel veel plezier en geniet ervan.

Dikke kus Ikke en de mannen!

carla

wat kan ik zeggen ..ik heb erg bewondering voor je dat je dit aventuur ,,even,, doet velen zouden het willen maar hebben de moed er niet voor ., ik ben reuze trots op mijn nichtje , goeie reis liefs carla

Chantal

Klinkt super leuk Tamara en echt Aziatisch. 5 tv's met allemaal een andere zender, haha. Geniet van Down Under :-D!

Suus Y

Leuk om te lezen!! Geniet van Australië, er is zoveel moois. Hoe noordelijker je gaat hoe warmer en mooier het wordt.

tamara apperloo

Hallo Tamara,
Wat een prachtige foto's . Ik vind het erg knap dat je dit in je eentje doet. Niemand kan jou deze ervaring afnemen.
liefs opa

martin apperloo

Hallo Tamara,
Wat een prachtige foto's . Ik vind het erg knap dat je dit in je eentje doet. Niemand kan jou deze ervaring afnemen.
liefs opa en diny

Sander en Nieke

Hee Tamara,

Wat een leuke verhalen, nu al een groot avontuur! We kunnen lezen dat je het erg naar je zin hebt. Geniet ervan! We zijn benieuwd naar de rest van je verhalen.

Hier gaat alles goed. Afgelopen week met elkaar voetbal gekeken, Nederland heeft gewonnen van Roemenie met 4-1! Dan blijf je daar ook een beetje van op de hoogte ;-)

Veel plezier in Aussie! We kijken uit naar je volgende reisverslag.

Liefs, Sander en Nieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!